Garmin Forerunner 610 (HRM) zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin Forerunner 610 (HRM) zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

JohnT 30-11-2015

De Garmin FR 235 is net uit en ik overweeg deze aan te schaffen, vooral omdat de FR 610 absoluut niet bevalt. Hier een opsomming van problemen:
De ANT+ sensor was na een klein jaar kapot. Opgestuurd en gerepareerd, maar wel drie weken zonder gezeten. Nu weigert het horloge opnieuw te synchroniseren, ondanks update van software, de-installeren en opnieuw installeren.
De batterij van de hartslagmeter is bijna niet te vervangen. Schroefjes zijn te klein en zitten te vast voor een horlogeschroevendraaier om los te krijgen.
Onlangs heb ik de kunststof horlogeband moeten vervangen. Gebroken na iets meer dan een jaar.
Het duurt een eeuwigheid voordat een satelliet is gevonden, vaak meer dan 5 minuten.
Bij een intervaltraining gebeurt het regelmatig dat het horloge regelmatig uit de trainingsmodus gaat. Autopauze staat uit, maar toch moet ik iedere keer mijn horloge duchtig controleren.
Kortom: een miskoop.

Theo_p 03-01-2015

Ik ben een fanatiek hardloper en een intensieve gebruiker van een hartslagmeter. Deze Garmin Forerunner 610 bevalt veel minder dan de Garmin forerunner 405. Touchscreen is ongelukkig. Tijdens het lopen moeilijk te gebruiken, zeker bij regen.
Opladen gaat met een magnetisch beugeltje met pinnetjes. Deze pinnetjes maken vaak geen contact. Resultaat... geen opgeladen Garmin.
Verwisselen van de batterij van de hartslagband is ook een lastig verhaal. Batterij zit in de band achter een klepje met zeer onuniversele kleine schroefjes die haast niet lost te krijgen zijn.

Zeer teleurgesteld in deze Garmin

attje.boom 13-11-2014

Ik gebruik mijn forerunner 610 nu bijna 1 jaar, ben fanatiek marathonloper. Het opladen wil niet altijd goed lukken, ook is het tijdens het lopen al eens gebeurd dat na een melding van een km-tijd er geen beweging meer in het horloge te krijgen was, aan het eind van de training bleek echter wel dat de gehele training opgenomen was. Ook wil het nog weleens voorkomen, dat het overnemen van de horlogegegevens naar Garmin connect niet lukt. Het vinden van de satelieten duurt soms ook echt heel lang, soms wel 15 min. Hiervoor heb ik een forerunner 405 gehad, waar ik minder problemen mee had.

Arthur1976 09-08-2012

Na eerst de Garmin Forerunner 405 te hebben gehad. Deze liep na een twee maanden vast, plus de touch-ring was irritant. Omdat deze erg gevoelig is en bij regen het zichzelf uitzet. Na twee maanden was het eindelijk terug van reaparatie.Maar na een paar goede reviews te hebben gelezen, toch een ander GPS horloge gekocht, weer een Garmin. De Forerunner 610 , ook hier heb ik niet veel plezier aan beleefd omdat deze na drie weken ook vast liep. Ik wacht nu dus alweer op een reparatie. Ik gebruik het alleen maar voor tempo duurlopen, ik doe er verder niets bijzonders mee. Heb ik nu toevallig twee maandagmorgen modellen gekocht of is de degelijkheid van Garmin gewoon niet zo goed?

rudyverstappen 21-03-2012

Een jaar loop ik nu recreatief hard en wilde mijn prestaties monitoren en verbeteren. Hiervoor heb ik de Garmin Forerunner 610 HRM gekocht. Dit heb ik gedaan na eerst alle opties te hebben afgewogen en deze kwam gewoonweg in prijs/kwaliteit, design en opties als beste uit te bus.

Ik moet zeggen dat het apparaat alles doet wat het beloofd. Het vinden van satellieten gaat vrij snel (binnen de minuut) en vervolgens blijft het apparaat je route nauwkeurig volgen. Dit is een duidelijke verbetering van de apps op mijn smartphone die ik voorheen gebruikte.

Daarnaast zijn er verschillende opties waardoor je je training nog effectiever kunt maken en werkt de hartslagmeter erg goed. Naar het gebruikersgemak van de touch screen was ik erg beniewd, maar ook dit werkt goed.

Conclusie: het is een goed allround apparaat waarmee je je trainingen kunt verbeteren en doet alles wat het beloofd: zeker de moeite waard!

Herbert73 16-02-2012

Heb de Garmin 610 HRM (met hartslag band) nu ruim een maand gebruikt, voor zowel hardlopen op de straat als tijdens het skieen.

Makkelijk in gebruik, en geeft veel informatie tijdens het sporten en daarna bij het bekijken van de informatie via Garmin Connect (online).

Omdat ik vaak s'avonds loop kun je het horloge zo instellen dat de achtergrond verlichting oplicht op het moment dat het horloge met een melding komt (zoals ronde/km tijden).

Satelieten voor de GPS worden snel gevonden en ook bij het lopen in een tunnel na die tijd snel weer opgepikt.

De gelopen route wordt accuraat weergegeven als je deze na de training weer bekijkt.

Helaas is het horloge vorige week in eens gek gaan doen met het aansturen van de beeldlijnen waardoor maar een beperkt gedeelte van de tekst (en onscreen knoppen) leesbaar is. Na een paar dagen deed die het ineens weer prima. Nadat horloge begin van de week weer zelfde kuren vertoonde heb ik hem voor reparatie opgestuurd. Afwachten wat daar uitkomt. Vandaar dat ik de betrouwbaarheid een 6je heb gegeven. Tijdens de afgelopen weken heeft horloge (ook in de kou op wintersport) perfect gefunctioneerd.
herbert73 11-03-2012

Heb vlot een ander horloge weer gekregen en deze werkt prima. Het snelle vinden van satellieten is minder dan voorheen, maar wijt dat eigenlijk aan een firmware update die ik inmiddels heb uitgevoerd.

Herbert73 10-08-2012

Inmiddels weer enkele maanden geleden maar ook vervangende horloge een manco dat ik pas later ontdekte, trilalarm werkte niet meer. Toch wel een gemis als je met muziek op geattendeerd wil worden op km tijden. Horloge weer op laten sturen en weer een ander teruggekregen (kan je zien aan serienr).

Deze werkt tot nu toe prima, maar moet zeggen dat ik er wel weinig meer mee gelopen heb.